Chantal in India

Hallo mumbai.reismee.nl lezers!

Willem heeft mij gevraagd een stukje te schrijven over mijn bezoek aan India. Ik heb hier in die twee weken een hoop gezien en gedaan. Ik zal proberen mijn reis kort samen te vatten. Na een lange, maar comfortabele vlucht was ik er dan eindelijk: Mumbai! Ik had mij voorbereid op een cultuurshock, maar dit viel mij echter erg mee. Misschien was ik in het begin teveel afgeleid doordat ik Willem weer zag.

Na een dagje Mumbai vlogen we richting de staat Kerala. Vanaf het vliegveld zijn we gelijk doorgereisd naar Munnar, waar ze indrukwekkende theeplantages hebben. Ook de busreis ernaar toe was erg leuk. Bussen zitten vaak erg vol met Indiërs en rijden vaak te hard op te slechte wegen. Sommige bussen zijn kleurrijk versierd en hebben harde Indiase muziek of een Bollywoodfilm opstaan, echt een hele belevenis. In Munnar hebben we een hotel opgezocht en zijn we door de theeplantages gaan lopen met een heerlijk tingeltangelmuziekje op de achtergrond, wat lijkt op lopen door een pickwick reclame.

De volgende dag hebben we de omgeving met taxi nog wat beter bekeken en zijn we naar het Chinnar Wildlife Sanctuary geweest. Hier hebben we drie uur door het wildlifepark gelopen opzoek naar olifanten in het wild. Helaas hebben we geen olifanten gezien, maar wel een heleboel andere dieren waaronder bizons, apen, sambarherten en een heleboel olifantenpoep. Na een avondmaaltijd van een kampvuurtje en nadat we de nacht primitief doorgebracht hadden in een boomhut, gingen we de volgende morgen weer vroeg lopen door het park. Toen weer een hoop dieren gezien, zelfs van heel dichtbij, maar helaas geen olifanten.

Na dit avontuur was het tijd om te gaan reizen richting Alleppey. Hier kwamen we, wat gaar van de lange dag reizen, rond 18:30 uur aan. Al snel werd ons een kamer aangeboden voor maar RS 200 (dat is omgerekend ongeveer 3,35 euro). Een plek vinden om te slapen was tijdens de gehele reis geen probleem. Er wordt van alles aan je aangeboden en je mag overal vrijblijvend een kijkje nemen. Na een avondje Alleppey vetrokken we de volgende dag op een house boat om door de backwaters te varen. Dit is echt één en al luxe. Willem en ik hadden een privé boot met drie man personeel, waaronder een kok die teveel en te lekker kon koken. Heerlijk luxe dus!

Na Alleppey zijn we naar Varkala gegaan, iets wat toeristisch, maar erg mooi. Na wat hotelshoppen hadden we weer een heerlijk goedkope, mooie kamer (met een onwijs grote muurposter van de keukenhof) op zo’n 100 meter van het strand vandaan. Hier zijn we in totaal drie nachten gebleven. Je kon hier lekker (in bikini!) op het strand liggen en heerlijk eten bij de vele eettentjes aan het strand of op de klif. Lekker bijkomen dus, vooral voor Willem. We hebben hier ook nog een uurtje flinke stortregen gehad, met modderstromen en al. Ook hebben we een avondje mooi onweer boven de zee kunnen bewonderen. Overdag was het altijd heerlijk zonnig, maar het weer kon dus ineens omslaan.

Onze laatste nacht hebben we in Fort Cochin doorgebracht. Dit is een oud fort met daarom heen wat historie. Maar het mooiste was toch echt wel de hele vismarkt. Er werd voor je neus op verschillende manieren gevist en verkocht. Zelf hebben we uiteraard ook vis gegeten. Het was echt de lekkerste en grootste vis die ik ooit op had, zo lekker!

De volgende dag vlogen we om 22:10 uur, na een uur vertraging. ‘s Ochtends zijn we nog even naar Mattancherry gelopen. Dit ligt vlakbij Fort Cochin en heeft leuke straatjes om doorheen te lopen. Vooral de route erheen was erg leuk, omdat dit niet toeristisch was. Daarna hebben we heerlijk een taxi genomen naar een olifantentrainingscentrum. Hier hadden ze een mini zoo met dieren in veelte kleine hokjes. Ook trainden ze olifanten. Deze zagen wij baden in de rivier waarna we ermee op de foto mochten. Ook hebben we nog olifantje gereden. Het was allemaal erg leuk, maar toch ook een beetje dubbel. Want je vraagt je toch af hoe goed (of eigenlijk hoe slecht) die dieren het daar hebben. Wat zou er gebeuren als de toeristen weg zijn?! Hierna zijn we met dezelfde taxi doorgereden naar het vliegveld.

Nu ben ik weer in Mumbai. Vandaag nog in mooie winkelcentrums rondgelopen en in de slum, wat een tegenstrijdigheid. En ik moet toegeven dat ik juist de slum het mooist vindt aan Mumbai. Nog een dagje en dan weer terug naar Nederland.

Tot In Nederland!
Liefs, Chantal.

Reacties

Reacties

leen

fijn om een berichtje te kunnen lezen terwijl je daar nog zit jullie hebben daar weer mooie dingen meegemaakt kan niet wachten om je donderdag weer op te halen ,doet willem de groeten
dikke kus Leen

Irene

Heerlijk dat jullie zoveel beleefd hebben, samen.
Klinkt erg goed allemaal.
Tot snel, liefs

Freek

Schitterende verhalen weer! De tijd vliegt lijkt het wel. Spreek jullie snel!
Freek

Leonie

Gaaf verhaal!!
Maar wil alles ook ng uitgebreid in het echt horen!!
Chan ik zie je donderdag!! En Willem geniet nog even van Chantal!! :D andersom natuurlijk ook.. hihih

Dikke ZOEN!

leen

lieve chan donderdag is natuurlijk woensdag

Jan

Hee Willem (en Chantal, maar ondertussen ben je weer in Nederland..)

gave dingen hebben jullie gedaan zeg, echt weer heel anders dan het noorden waar ik met marieke was. Vooral die woonboot en boomhut lijken me erg romantisch.. dat was vast niet verkeerd! Jammer dat het weer voorbij is zeker?!

nouja nog een paar weken dan kom ik heel romantisch samen met papa langs. ben benieuwt!

gr. Jan

Nonkel Jan,

Chantal en Willem,

Moet wel een unieke ervaring zijn zo'n mooi land als India. Leuke verhalen en schitterende foto's. Volgens mij wil je daar nooit meer weg (lekker chillen en genieten van de natuur en cultuur).
Zou echt iets voor mij zijn.

Chantal is inmiddels terug en Willem zit er nog.
Nou Chantal geniet nog maar lekker na en Willem geniet er nog van.

Groetjes,

Nonkel Jan, Arinda en Jan.

Dick Der Veem

Schitterende verhalen van dit mooi land India, waar de wereld mooiste dames rondlopen. I love India. genietse van de natuur en cultuur en kleurrijkland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!