Welkom!

Hoi Allemaal,

Zoals de meeste van jullie wel weten begint voor mij over dik een week de zomer. Maandag 26 Januari vertrek ik naar Mumbai , waar het momenteel 33 graden is. In deze stad ga ik 3 maanden leven, onderzoek doen en natuurlijk ook veel leuke dingen beleven. Om het thuisfront een beetje op de hoogte te houden zal ik op deze website regelmatig wat vertellen over mijn bezigheden. Dit zullen denk ik geen ellenlange verhalen worden, maar ik zal wel proberen jullie een indruk te geven hoe het mij in India vergaat. Uiteraard zal ik hierbij mijn verhalen ondersteunen met wat foto’s.

Maar wat is nu eigenlijk precies de reden dat ik naar India ga? Zeker niet om de wereld te verbeteren en zeker wel omdat het mij een super leuke ervaring lijkt. Maar de precieze reden is, omdat ik mee ga doen aan het Respace Project. Dit is een onderzoeksproject vanuit de Universiteit Utrecht naar de ruimtelijke ontwikkeling van steden in Azië. Aanleiding voor dit onderzoek is dat door processen als globalisering en het ontstaan van een netwerksamenleving steden veranderen. Veel wetenschappers zijn van opvatting dat deze verandering slecht is en dat er een algemeen proces gaande is waarin steden ruimtelijk versplinteren en verschillende bevolkingsgroepen apart van elkaar komen te leven. Wij willen middels het onderzoek hier een genuanceerder beeld tegenover zetten. Want hoe ontwikkelen steden zich in werkelijkheid, welke verklaring kan voor deze ontwikkeling worden gegeven en waarom ontwikkelen verschillende steden elk op een eigen manier. Dit zijn vragen die wij willen beantwoorden en ook in Nederland van belang zijn voor bijvoorbeeld het integratiedebat of het effectief interveniëren in de ruimte om ons heen. Het Respace Project richt zich hierbij op de ontwikkeling van steden in Azië, omdat steden in dit deel van de wereld in razend tempo zijn veranderd en ontwikkeld. In eerdere jaren van het onderzoeksproject is er onderzoek verricht in Bangkok, Tokyo, Hong Kong, Guangzhao en dit jaar dus in Mumbai. Samen met 9 andere studenten en docent dr. Bart Wissink ga ik onderzoek doen naar de ontwikkeling van de ruimtelijke vorm van Mumbai en de verklaring voor deze ontwikkeling. Elke student richt zich hierbij op één specifiek onderwerp en ik persoonlijk op de publieke/sociale woonsector. De publieke woonsector omhelst grofweg alle formele woningen in het bezit van de overheid of van andere non-profit organisaties die bestemd zijn voor overwegend de lagere of midden inkomensgroepen. Een interessant onderwerp vind ik, waarin ook het debat terugkomt welke rol de overheid moet spelen in deze veranderende wereld.

Zo genoeg hierover verteld, anders vallen sommige van jullie misschien in slaap. Verder heb ik eigenlijk nog niet zoveel te vertellen, ook al omdat ik nog niet heel actief bezig ben met mijn voorbereiding. Ik zie het allemaal wel en laat het straks maar lekker over me heen komen. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, ook al zal ik mijn vrienden en natuurlijk Chantal heel erg gaan missen. En mijn broers, ouders, schoonouders, schoonzussen, Sjakie en natuurlijk mijn opa en oma uiteraard ook. Zo iedereen opgenoemd? Ik ga nog even lekker genieten van mijn (voorlopig) laatste daagjes in Nederland. Tot in India!

Cool

Reacties

Reacties

Chantal

Woehoe!! :D Ik kom in je verhaal voor! :D
Ik ga jou ook erg missen! Maar ik kijk ook al erg uit naar Maart én naar al jou verhalen en foto's!

Jan Apperloo

Hoi Willem,

Die ouwe wil weer goede raad geven. Geniet vooral van deze grandoze kans. En geniet ook nog even dit weekend in America.

Groeten Pappa en een kopje van Sjakie

Irene

Heel, heel veel plezier en succes met je project.
Beleef en geniet!

liefs, mam

P.S. Ik vind het maar niks die was en huishoudservice, daar.

Soessie

Gôh Willem, klinkt bere-interessant! Succes met je missie en een fijne tijd daar.
Groet.

Leen

Beste Willem
hoorde dat je een beetje ziek naar India ben gegaan,hoop dat je weer aardig ben opgeknapt ,en in het vliegtuig niet te veel last er van hebt gehad.
kijk uit naar wat berichten uit India en wens je veel succes daar
groeten van mijn en dikke kus van Sofie

Leonie

Willem!!!
Heb al een aantal dingen van Chan gehoord.
Maar hoestie daar???!! Je moet ons goed op de hoogte houden hoor :D
Maar nog heeeel veel plezier!! En geen gekke dingen doen die ik ook niet zou doen! hihih

Simone

Heyyy Willem,
Goede reis gehad?
Heb je al wat bewoners geshokeerd met je stroopwafels :P Anyway heel veel succes en ik zal regelmatig een kijkje op je site nemen...

Groetjessssssss

Rens

Ook een topverhaal Willem! ;)

leen

Beste Willem
Eindelijk na een week een bericht van je,horde dat je ook al bezig ben in de arme wijk en de mensen heel vriendelijk zijn ,volgens Alwin die daarpas is geweest een beetje oppassen voor vriendelijke oplichters en politie er bij halen helpt niet veel
Willem groetjes uit hellevoetsluis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!